Kedilerin Yatağa İdrar Yapma Nedeni

Kedimiz neden yatağımıza idrarını yapar? En merak edilen sorulardan biri.

Tabiki de birçok nedeni bulunmakta. Genel anlamda fizyolojik bir hastalık veya stresten kaynaklanan bir davranış problemi olarak karşımıza çıkıyor.

Fizyolojik hastalık olarak bahsettiğim şey nedir?

İdrar, üriner sistem tarafından meydana getirilen boşaltım sıvısıdır. Dolayısıyla idrarda bir problem olması üriner sistemde bir sıkıntı olduğunu gösterir. Bu sebeple üriner sistemin genel bir muayenesi yapılır. Ardından biyokimya kan analizi ve idrar testi ile değerlere bakılarak hastalık tespit edilir. Ve hastalığa uygun tedavi protokolü oluşturulur.

En çok karşımıza çıkan hastalıklar ise: İdrar yolları enfeksiyonu, böbrek taşları ve idiyopatik sistit.

Peki bir hastalığa bağlı oluşmuyorsa neden oluyor?

İşaretleme:sırlaştırılmayan kediler çeşitli bölgelere çiftleşmek için koku bırakırlar ve bölge işaretlerler. Bunları da idrarlarını yaparak gösterirler. Yatağınıza da bu sebeple idrarlarını bırakabilirler.

Kum kabının yerinin değiştirilmesi veya yerinin beğenilmemesi: Kediler değişiklikleri pek sevmezler. Eğer yerini değiştirdiyseniz kum kabını eski yerine koyup tekrar gözlemleyin. Dostunuz bir yavru kedi ise ve kum kabı ile tanışıyorsa ya da kedinizin ortamı değişmiş ise kum kabının yerini beğenmemiş olabilir. Daha ulaşılabilir, az gürültülü ve ışıklı bir ortam tercih etmelisiniz.

Kum kabının şekli: Kediler hareket alanı daha geniş olan kum kaplarını daha çok severler. Geniş kum kaplarında çok daha rahattırlar. Geniş ve giriş çıkışın daha kolay olduğu kum kaplarını tercih etmelisiniz.

Kum: Dostunuz kullandığınız kumu beğenmeyebilir. İnce taneli, kokusuz, topaklanmayan, yumuşak kum daha çok tercih edilebiliyor. Eğer kedinizin hangi kumu sevdiğini bilmiyorsanız 2 kaba farklı kumları koyarak tercihini görebilirsiniz. Ayrıyeten kum miktarı da yeterli olmayabilir.

Kum kabı sayısı: Bazı kedi dostlarımız bir kum kabına idrar diğer kum kabına ise dışkısını yapabiliyor. Dolayısıyla birden fazla kum kabına ihtiyaç olabiliyor. Eğer evinizde birden fazla kedi var ise kedi sayısı kadar kum kabı kullanmanızı tavsiye ederim.

Evde oluşan bir değişiklik: Kediler değişiklikleri pek sevmezler. Mümkün oldukça dostunuzun ortamında değişiklikler yapmayın. Eve yabancı bir insanın gelmesi, yeni dostlar edinmeniz, ev değişikliği hatta sahip değişikliği en büyük stres kaynaklarıdır.  Oluşan değişiklik strese yol açıyor ve stres bağışıklık sistemini düşürerek hastalıklara yol açıyor.

Zaman geçirmek: Kedi dostunuz ile zaman geçirin. Onu sevin, oyunlar oynayın. Onunla ilgilenmediğiniz taktirde size tavır alıp bu tarz davranışlar sergileyebilir.

Hijyen: Düzenli olarak kum kabını temizlemenizi tavsiye ederim.

Evcil dostumuza stresten uzak bir hayat sağlayalım ve sağlığına özen gösterelim lütfen. Düzenli sağlık kontrolleri ile oluşabilecek hastalıkların önüne geçmiş oluruz.