Kedilerde Uyuz Hastalığı

Kedilerimiz birçok nedenle kulaklarını kaşıyabilirler. Bunlardan birisi kulak uyuzudur. Peki kulak uyuzu nedir? Nasıl bulaşır? Tedavisi var mı? Gelin bakalım..

Kulak uyuzu nedir?

Kulak uyuzu Otodectescynotis adı verilen bir parazit türüdür. Parazitlerin yaşamlarını devam ettirebilmeleri için konaklara ihtiyaçları vardır. Minik dostlarımız da bu konaklardan biri olabiliyor maalesef.

Bulaşıcı hızlı ve kolay olan bu parazit kulak yolunda yaşam döngüsünü geçirirken kediniz zamanlar rahatsızlık duymaya başlayacaktır ve şiddetli kaşıntılara yol açacaktır.

Belirtileri nelerdir?

• Kulak kaşıntısı
  • Şiddetli kaşıntı sonucunda oluşan yaralar
  • Kulakta kabuklar oluşması
  • Baş sallama
  • Kulak akıntısı
  • Kulaktan gelen kötü koku
  • Kulakta tüy dökülmesi

Her kulak kaşıntısı kulak uyuzu olduğunu ifade etmiyor tabi ki. Örneğin mantar hastalığında da kaşıntı şiddetlidir. Doğru tespit için gerekli laboratuvar testlerinin yapılması gerekmektedir.

Kulak yolunda dolaşan parazitler kaşıntıya sebep olur ve kediniz sürekli kulaklarını kaşır. Ama kendini durduramadığı için artık kulağında çeşitli yaralar oluşur. Yaralar zamanla da kabuklaşır.

Göz ve kulak gibi organlarda akıntının fazla olması bir problemin varlığını gösterir. Kulak akıntısı parazitlerden dolayı kötü bir koku salar.

Bulaşıcı mı?

Kulak uyuzu oldukça bulaşıcı bir hastalıktır. Kedinizin başka bir kedi ile temasıyla kolaylıkla kedinize geçer.

Nasıl önlenir?

Kedi iç-dış parazit uygulamalarını aksatmadan yaptırmak en büyük önlemlerden biridir. Veteriner hekiminizin önerdiği aralıklarla yaptırmaya özen gösterin lütfen.

Minik dostunuzun yabancı kediler ile temasına izin vermemelisiniz. Çünkü aynı ortamda bulunmaları bile birçok hastalığa kucak açacaktır. Hastalık geçmişini bildiğiniz, tanıdığınız kediler ile temasında daha rahat olabilirsiniz.

Kedinizin bakımına özen göstermelisiniz. Kediler aksi bir durum söz konusu değil ise kendilerini yalayarak temizleyen canlılardır. Siz de düzenli olarak göz, kulak, ağız, tırnak bakımını yaptığınız sürece çok daha sağlıklı ve kaliteli bir yaşam sağlamış olursunuz.

Beslenme de kedinizin sağlığı için önemli bir konumdadır. Bağışıklık sisteminin kuvvetli olması birçok hastalıktan korunması anlamına gelmektedir.

Kedinizin bulunduğu ortamı titiz tutun lütfen. Özellikle de kedi kumunun temizliğini düzenli olarak yapmaya özen gösterin. Eğer kedinizin tuvalet alışkanlığı yok ise lütfen kuma alıştırınız.

Teşhis nasıl konur ve tedavisi var mı?

Kulak uyuzunun teşhisi için kulak akıntısından alınan sürüntünün mikroskop altında incelemesi ile yapılmalıdır.

Tedavisinde ise veteriner hekiminizin karar vereceği ilaçlar ile sağlanabilir. En doğru teşhisi ve tedaviyi veteriner hekiminiz sağlayacaktır. Bu yüzden kedinizin sağlığından şüphe ediyorsanız hemen veteriner hekiminize danışın.