Kedi Gençlik Hastalığı

Kedi gençlik hastalığı (Kedi Panlökopeni) özellikle yavru kedilerde görülen Kedi Parvo virüs etkeninin neden olduğu ciddi bir viral hastalıktır.

Bağışıklık sistemini etkileyen bir hastalık olduğu için genel bir enfeksiyona sebep olur.

Belirtileri nelerdir?

• Aniden yükselen ateş
  • Kusma
  • İştahsızlık
  • Halsizlik
  • Depresyon
  • İshal (kanlı ishal)
  • Karın bölgesinde hassasiyet
  • Dehidrasyon

Aslında dostunuzda genel bir hastalık tablosu oluşuyor. Özellikle de yavru kediniz var ise akla ilk gelen hastalıklardan biridir. Bu belirtileri kedinizde görüyorsanız lütfen veteriner hekiminize danışın. Çünkü ölümcül bir hastalıktır, erken teşhis ile hastalığın önüne geçilebilir. Lütfen geç kalmayın..

Nasıl bulaşır?

Her zaman önceliğiniz lütfen aşı yaptırmak olsun. Dostunuz 60 gününü tamamladıktan sonra veteriner hekiminiz ile bir aşı takvimi oluşturup aşıları yaptırmanız çok önemli. Aşılar hem bizleri hem de dostlarımızı çoğu hastalıktan korumakta. Bu hastalıktan korumak için de Kedi Karma Aşısını mutlaka yaptırın. Her sene yıllık tekrarlarını da yaptırmayı ihmal etmeyin lütfen.

Eğer minik dostunuz henüz 60 günlük değil ise tüm hayvanlardan uzak tutmaya özen göstermelisiniz. Dışarıya çıkartmamalısınız. Kısacası hem insanlarla hem de hayvanlarda teması sıfıra indirmelisiniz.

Hasta olduğundan şüphelendiğiniz kediler ile temasta bulunmayınız. Bu hem sizin için hem de kediniz için geçerli. Sokakta bir kediyi sevip ellerinizi yıkamadan veya dezenfekte etmeden kendi kedinizi sevdiğiniz takdirde virüsü hasta kediden alıp kedinize taşımış oluyorsunuz.

Başka bir örnek ise ayakkabılar ile eve girmek. Sokakta yürürken kedi gençlik hastalığına sahip olan bir kedinin dışkısına, idrarına veya kanına bastınız fakat farkında değilsiniz. Virüs sizinle birlikte bu şekilde eve girmiş oluyor. Minik dostunuz ayakkabınızla geçtiğiniz yerden geçerken virüsü almış oluyor. Bu sebeple siz de çok dikkat etmelisiniz.

Hijyen burada çok önemli bir noktadadır. Hijyeni doğru sağlayamadığınız sürece hastalıklara her daim açık olursunuz. Kendinizin, kedinizin, evinizin, kedinizin bulunduğu tüm ortamların temizliğine lütfen çok özen gösterin.

Teşhisi nasıl konulur?

Veteriner hekiminizin muayenesinin ardından kan testleri ile teşhis kolaylıkla konulabilir.

Tedavisi var mı?

Kedi gençlik hastalığına özgü bir tedavi protokolü bulunmamaktadır. Genel anlamda enfeksiyonun önüne geçmek adına antibiyotik kullanılabilir. Şiddetli ishal olgusundan vücut sıvısının takviyesi yapılır. Bağışıklık sistemini etkileyen bir hastalık olduğu için bağışıklık sistemini kuvvetlendirecek ilaçlarlar kullanılabilir.